RMA Fire Cheat Sheet

January 07, 2020

Axis center in Houdini and Pivot tips

Tips on how to control the axis of your objects in Houdini. Will cover how to do this manually, procedurally and simple script snips that will allow for incredible control over any setups axis. This is very useful for c4d users whom use the axis center option. Heres how to take that to another level.

Step by Step Summary

- Note make sure you dont tweak the size and position outside your geometry context.


- Its a good rule of thumb to utilize a transforma and leave your geos parameter to default.


- Make all your adjustments on the transform.


- Use the move transform "move centroid to origin".


- Remember when you bring in geo it usually comes in pretty big so its good to reduce the uniform scale.

- "Move centroid to origin" also brings your geo into the center of the scene on the 0 axis.


- You can control the pivot transformation manually inside the transform as well. on the pivot transform.


- For exact precision use : $CEX $CEY $CEZ on the axis center pivot transformation x y z parameters. (min 5:06)


- To modify the axis without effecting object, right click on the center axis, select "attach to geometry" box off and after moving it, click that box again so it is attached to the geo again. 

Centro del eje en Houdini y consejos para el pivote

Consejos sobre cómo controlar el eje de tus objetos en Houdini. Cubrirá cómo hacer esto manualmente, con procedimientos y fragmentos de script simples que permitirán un control increíble sobre cualquier eje de configuración. Esto es muy útil para los usuarios de C4D que usan la opción de centro de eje. Aquí está cómo llevar eso a otro nivel.

Resumen del Paso a Paso

- Tenga en cuenta de no modificar el tamaño y la posición fuera de su contexto de geometría.


- Es una buena regla general utilizar una transformación y dejar el parámetro geos por defecto.


- Haga todos tus ajustes en la transformación.


- Utilice la transformación de movimiento "mover centroide al origen".


- Recuerda que cuando traes geo, generalmente viene en tamaño grande, así que es bueno reducir la escala uniforme.

- "Mover ell centroide al origen" también lleva su geo al centro de la escena en el eje 0.


- En la transformación de pivote, también puede controlar la transformación de pivote manualmente. Dentro de la transformación.


- Para uso exacto de precisión: $ CEX $ CEY $ CEZ en los parámetros de transformación de pivote central del eje x y z. (min 5:06)


- Para modificar el eje sin afectar el objeto, haga clic con el botón derecho en el eje central, seleccione la casilla "adjuntar a la geometría" y, después de moverlo, vuelva a hacer clic en ese cuadro para que se vuelva a unir al geo.

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RMA, offers design, direction, VFX, animation, concept art, VR and creative services managed and directed by Alejandro Robledo Mejia.

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